nr 24 slutar

Måste bara vara lite grabbig och sportnörd återigen. MEN detta är hemskt, ni fattar inte, nästan så jag gråter, faktiskt. Niklas Andersson, min absoluta favoritspelare i mitt älskade Frölunda slutar med hockeyn. Jag kommer ihåg när jag bodde i Göteborg förr om helgerna, när Niklas satt bordet bakom mig och åt lunch i Skandinavium. Jag var helt lyrisk och frågade om hans autograf varje gång jag såg honom. Han måste ha tyckt jag var skit jobbig! Hahaha. Han känns som pappan i laget och själva hjärtat i laget. Vilken hockeyspelare och herregud vad jag kommer sakna honom. Det kommer kännas konstigt utan nr 24 på isen. USCH :/

''-Han är fantastisk att ha som medspelare. Han är duktig på allting. Svårt att gradera spelare förstås och han kanske inte är den bäste jag spelat med, men han är fantastisk bra på att göra andra spelare bra.
-Det har varit ett nöje att spela med honom. ''

-Det är ett tråkigt besked för klubben samtidigt som det är ett välgrundat beslut av en stor spelare.

-Niklas har under sina två perioder i Frölunda haft stor betydelse. Som ung spelare var han med och förde Frölunda tillbaka till Elitserien. Sedan försvann Niklas till Nordamerika för 10 säsonger. Sedan han kom hem igen 2001 har han lett Frölunda till två SM tecken, 2003 var klubbens första på 38 år. Dessutom har han varit i poängtoppen i Elitserien varje år sedan hemkomsten.

-Att få ha varit med Niklas under dessa 10 år har varit en förmån. Niklas är en fantastiskt ambitiös och noggrann spelare. Hela Scandinavium publiken kommer att sakna nummer 24. Hans blick för spelet och hans förmåga att alltid sätta laget framför sig själv är unikt. ''

 

 

Kommer sakna dig min favorit!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0