det här med idrottslektionerna

Är fortfarande småsur att det inte blir någon match ikväll. Åh! Idrotts lektionen idag var riktigt rolig, för vi spelade innebandy. Fast det är lite sådär att spela i skolan, klubborna suger snopp och folk slår på vaderna och vissa är allmänt galna. Kan inte räkna hur många höga klubbor (när klubban går över knäna) och tusentals slag det var. Galna klass ;) Skulle gärna ha innebandy på lektionerna lite oftare. För det verkar som att de flesta tycker det är roligt! Hade stor lust att bara dribbla och köra lite, men vem gör det egentligen? "hej kolla på mig jag tror att jag är något för jag spelar innebandy på fritiden". Hahah som vissa har gjort genom skolåren (nämner inga namn). Om vi haft volleyboll så kommer man med tighta shorts och knä skydd. Fotboll tar dom med sig benskydd och fotbollsskor. Och innebandy kommer dom med sitt klubbfodral och flera olika klubbor. Och jag är inte en sån som skryter eller säger att jag spelar innebandy om inte någon först frågar mig om jag gör det. Hatar folk som försöker framstå sig själva som bäst. Ödmjukhet kallas det. Men vi ska ha ledarskap snart och då ska man ha sin egen lektion, är inte helt omöjligt att jag kanske har innebandy eller fotboll då. Har hellre en lektion där jag vet vad jag gör och hur man ska göra än typ baseboll eller lekar. Vi får se :)
Riktigt glad över klassen jag går i. 2 år till och det känns sjukt kul!

Later!


småskitarna(puss) på Borås Arena. Träningsmatch i våras :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0