tack för säsongen GIS damlag <3

Hej på er :)

Vi vann årets sista match med 4-3 och lednings målet kom i sista minutrarna av Mimmi. FAN var bra kämparinsats tjejer. Hela säsongens slit lönade sig idag. Vi har visat att vi kan, trots en genomsnitts ålder på 15.9 år och tunn trupp (en tränare) och nykomlingar i division 3 så klarade vi det. För det var inte många som trodde på oss inför denna säsongen. Men vi har trott på oss själva hela vägen, stöttat varandra. Tränat 3 gånger i veckan, vinter träningen som var rätt hemsk endå men kondis har vi byggt upp! En del har också spelat dubbla matcher och vill ge en puss och kram till hela laget. Denna säsongen har för mig varit väldigt lärorik, det gäller att kämpa för att nå sitt mål, ingenting kan man ta för givet. För att vi har motbevisat alla jävlar därute som inte trodde på oss, damfotboll är mer än vad ni tror. Vi har tränat precis lika mycket som herrarna, vi kan kötta och kämpa precis lika mycket, fast på våran nivå och vi har gjort vårat bästa. Vi är också det lag i dam-gis historia som nått längst. Det säger rätt mycket i mina ögon. Det är så många bitar som ska stämma, det är vissa saker som behöver förbättras men överlag har vi gjort det så jävla bra. Trots alla förutsättningar har vi kämpat på. Är lite ledsen över att jag inte är hemma på årsfesten men det är okej endå.. Tack tjejer för en skit rolig säsong, hoppas på fler med er :)

Tanken på att det är 8 månader kvar till nästa match är.. sorglig!

Nu ska jag efter en timmas pluggande bege mig upp till sängen, första matchen i VIK tröjan för mig imorgon. Gäller att vara pigg då! PUSS.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Lycka till gumman (L)

2010-09-27 @ 11:28:03
URL: http://kaapish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0