don't belong here

Godmorgon :)

Sitter i skolan nu och har turism! Men är klar att skriva om "min hemort". Hoppas vi börjar med betydligt roligare arbete sen! Vill ha RIKTIG turism. I mina ögon är turism flygplan, solresor,affärsresor. Ah ni fattar. Inte vad man kan göra här jag bor. För vet ni? Du kan paddla kanot,bowla, gå och bada, gå på bio, fika osv. Vem lockas av det? Nej jag lockas av sol,bad,konferanser,resturanger och såntdära. Vill verkligen komma härifrån så fort som möjligt. Vill känna mig som hemma, jag har inbillat mig att jag har hittat min "plats". Den platsen ska jag snart besöka, om 5 veckor och några dagar. Visst jag trivs väl här i denna lilla hålan, ibland. Min familj och mina vänner gör att jag trivs här endå. De som gör min tillvaro helt fantastisk ibland. Spelar ingen roll vart jag hamnar i världen, för dom kommer alltid finnas vid min sida. Lämnar aldrig er oavsett. Men alldelles för litet för mig, alla känner alla och vet ALLT om varandra. Det betyder skitsnack och annat som jag gärna håller mig undan. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är jag "söker" efter. Men en sak vet jag, och det är att jag inte hör hemma här. Vill ha utmaningar, möjligheter och storstad. SJälvklart är jag inte ensam att känna såhär. Många vill söka nya platser, knyta nya kontakter och uppleva andra saker som du inte gjort där du växt upp. Men i denna lilla staden jag bor finns ju ingen högskola eller Universitet. Men endå ligger denna staden mig värmt om hjärtat, här jag växte upp. Här jag skapat mina minnen, här jag blev skapad till den person jag är idag. Den person som kommer fortsätta utvecklas någon annanstans. Kommer ta med mig mina erfarenheter jag byggt upp här, bygga vidare dom på en plats jag verkligen trivs på.. Kan inte vänta till den 27:e Oktober. Kommer förmodligen gråta när planet lyfter, vilka glädjetårar :D

Ja jag är en drömmare, en stor sådan. Måste drömma och planera för att funka. Det är sån jag är helt enkelt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0