teater apan..

Efter att ha tillbringat några timmar med min samhällsuppsats ger jag upp för idag. Har varit tomt i mitt lilla huvud, noll inspiration och noll fantasi, ingen bra kombination. Vi tar nya tag imorgon på lektionen istället, behöver fråga läraren, nöjer mig inte med ett ynka G med denna uppsatsen, aldrig, då avlider jag.. Ligger här i soffan och tittar på halv 8 hos mig. Idag är dom i Piteå, åh vad jag saknar Norrland. Saknar mina släktingar där uppe, saknar mormors mamma som tittar ner på oss som den ängel hon alltid varit, jag älskade henne när jag var liten. Älskade att åka spark till affären och köra scooter på isen. En rätt knäpp sak är att på planet mellan Tampa och New York så satt jag bredvid ett par ifrån Boden. Efter någon timma var jag tvungen att fråga vart dom var ifrån, eftersom jag var bombsäker att dom var ifrån Luleå trakten. Den dialekten är one of a kind, älskar den. Mormor pratar så, norrlänningar som vi är på mammas sida. De blev riktigt förvånade och vi pratade hela vägen till N.Y. Tja världen är liten ibland, fick mig några roliga skratt. Jå men höddö vars treivligt. För er som inte visste det, utan att lina ska skryta här, så har jag en liten förmåga att imitera människor och dialekter. Alltid varit en liten form av teater apa, inte ofta jag spelar ut. Men jag har apan där inne i mig hela tiden, ibland exploderar den, men oftast är apan blyg och blir generad. Men apan kommer börja explodera mer, apan älskar att driva och jävlas med folk, dock med kärlek bakom..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0