det där med fotboll..



hallelåja
Ligger här i min varma sköna säng och allt känns förjävla bra faktiskt. Träningen gick helt okej, mina knän ville sammarbeta liite iaf, tackar för det.

Och ikväll var träningen extra rolig, då jag får en sån kick och mitt fotbollshjärta dunkar extra hårt för just denna sport, världens bästa, fotboll! Tänk om jag aldrig gått till den där första träningen när jag var 5-6 år. Tack pappa för att du drog med mig. Tack Anders Åhsberg! För sen den dagen har jag varit fast. Tänk att en boll på en gräsplan med några tjejer i shorts och t-shirt (haha) kan ge så mycket adrenalin och lycka? Tänk hur många gånger jag sprungit där nere på gis, i 11 år nu. Och jag ångrar de inte en sekund. Vissa förstår inte hur man kan springa runt på en regnig plan alldelles svettig och gräsig och jaga och rulla runt en boll? Det förstår verkligen jag. Älskar när man spelar så grymt bra fotboll, när bollen flyter mellan alla lagdelar, upp och ner, fram och tillbaka. Rörelser,skott,finter.. vet inte vart jag försöker komma eller vad jag vill säga egentligen. Mer än att fotboll är livet! Den som uppfann sporten borde ju få en fet kyss i graven! TACK.. TAAAAACK.

Mötet gick bra och var veeerkligen behövligt, tog in allt Robi sa.. hoppas jag alla andra också gjorde. Så nu ser jag allt med lite nya ögon, ser möjligheterna, känner hur taggad och förväntansfull jag är. Här ska springas. Så in i helvete till och med, det kan jag lova er. "den lilla kaninen" is peppad. Så de så.

Kom hem till en god middag med mamms och papps. Min syster åkte hem till Växjö och sin Sebbe vid lunch idag. Kommer inte få träffa henne på 2 hela veckor nu. Hate it men jag börjar vänja mig mer och mer vid att vara enda barnet hemma.. och jag klarar mig prima ballerina, yepp.
Imorgon ska jag gå upp i hyffsad tid, äta frukost och gå ut och gå. Har innebandy match klockan 3. Är alltid grymt seg på förmiddagen så behöver frisk luft och få igång benen lite. Även gå runt och sjunga med ipoden på högsta volym. med detta kanske lite för lååånga inlägget ska jag sova. Godnatt och PUSS på er, ni är bra!<3

Kommentarer
Postat av: victoria

sv; nej men du är Lina :D <3

2010-01-09 @ 01:07:56
URL: http://victoriamatilda.blogg.se/
Postat av: Hanna Kazic

älskar dig gumman du är bäst!<3

2010-01-09 @ 17:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0