bloggkalender - ett ögonblick

Ett ögonblick kan innehålla så mycket, glädje och sorg, men för mig handlar det mest om en känsla som blåser över en. En känsla som innehåller alla möjliga känslor. På ett ögonblick kan ditt hjärta krossas, på ett ögonblick kan hela din värld förändras, positivt som negativt.

Kommer dela med mig av två ögonblick som har fastnat, två som betyder otroligt mycket för mig. Det första hände för lite mer än 1 månad sedan. Det var när jag lyfte med planet ifrån New York. Jag såg ut över hela Manhattan, världens mest fantastiska stad glittrade, lika mycket som mina ögon. Har aldrig känt en sådan övertygelse inom mig själv, en känsla som bara skrek ut '' jag är hemma, hit ska jag återvända '' Folk får säga vad dom vill. Det är ju många tjejers dröm att besöka N.Y eller bosätta sig där. Men efter att ha besökt landet där allt är möjligt 2 gånger nu är jag övertygad, det kommer vara mitt hem om några år. Iallafall för 1 år till att börja med. Känslan när jag satt där, högt svävandes över marken och såg ner över staden jag förälskat mig i utan att ha besökt den, ja känslan är svår att beskriva, den var överväldigande. Kanske är jag för djup? Men kände även hur stark jag är som person, att jag kommer och ska lyckas med mina drömmar och mål, ingenting kommer få mig att sluta att drömma och tänka framåt. En känsla av ensamhet varvat med stolthet och glädje. Att veta vad jag vill, att veta vad jag strävar efter.. Enligt mig handlar inte livet om att göra det alla andra eller samhället säger att du ska göra, det är mitt liv och mina drömmar. Livet går alltid upp och ner, men för mig kommer målet vara viktigt. Aldrig sluta kämpa!!


Ett annat ögonblick som alltid kommer vara med mig delar jag med många av mina nära vänner, jag pratar om Gothia Cup Invigningen 2008. När vi stod upp på stolarna, hela Ullevi var fullsatt av fotbollsälskande ungdomar ifrån hela världen, höll varandra i händerna och sjöng '' as we go on, we remember, all the times we had togheter, and as our live change, from whatever, we will still be, friends forever '' Det var något magiskt över den kvällen. Jag skrek rakt ut av glädje minns jag, vi skrek!! En hel vecka med fotboll framför oss, jag har aldrig, och kommer aldrig att spela i ett duktigare, bättre och roligare lag någonsin. Vi skrek och sjöng, med armarna om varandra, jag kände vilken glädje det fanns i luften. En känsla som kan beskrivas som underbar, en sån man bara upplever en gång. Vi älskar fotboll av hela våra hjärtan och vi hade/har så otroligt roligt tillsammans, och spelade en briljant fotboll! Den roligaste veckan jag haft i hela mitt liv, utan tvekan. Jag har varit med om många idrottshändelser, men denna slog allt. 52 tusen människor på Ullevi, alla sjöng samtidigt, alla skrek ut av glädje. Ni som var där, ni förstår vad jag menar. Ni som inte var, är det svårt att förklara.

Två ögonblick som betyder enormt. Två ögonblick som får mig lycklig :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0