bloggkalender 11 - mina syskon

Vad ska jag säga om de här nötterna då? Kan ju börja med att berätta att dom har två väldigt speciella personligheter.

Börjar väl med min bror då. Han är 24 år, född 1986 och är min halvbror, vi har samma pappa. Fast jag ser han som min helbror eftersom han alltid bott mest hos oss, min mamma och han har en riktigt bra kontakt osv. Eftersom han är 7 år äldre än mig och Frida så har vi väl aldrig varit sådär jätte tighta. Han lekte hellre med sina kompisar när vi var yngre än med sina ''jobbiga småsyrror''. Men vi växte upp och blev äldre, även han. Kontakten har bara blivit bättre och bättre med åren. Han var en datanörd när han var i min ålder. Men nu är han en snygging som, enligt han själv, är en gud på att sälja abonnemang, TV apparater, datorer osv. Trots att han inte gick natur eller något på gymnasiet som många anses som ''bäst'' så har han klarat sig riktigt bra. Hans intressen? Emh ja fotboll (manchester united), hockey och att festa hårt, öl är hans last, typ. Och ja han bor i Skövde, som ligger ca 20 mil härifrån. Vilket gör att jag, som ensamt barn hemma saknar att ha någon att titta på sporten med, saknar att någon retar mig konstant. Saknar Arnold. Jag älskar min storebror mest av allt. Även om jag inte vill erkänna det tycker jag han är rätt cool och jag ser faktiskt upp till honom. Jag älskar att vara lillasyster, att veta att någon beskyddar mig och tar hand om mig om något skulle hända. Älskar dig Arnold, (internt skämt)


Så nu till min andra halva, min tvillingsyster och typ hela min värld. Frida Josefine Åhsberg. Att jag älskar henne precis mest av alla på hela jorden är mer än självklart. Vi har delat pappas pung, mammas mage, vi har delat allt som går att dela. Finns ingen jag är så sjukt jävla stolt över. Att jag är tvilling med en friidrotts gudinna känns otroligt bra. Men även om du hade varit tjock, lidit av extrem acne och varit grönhårig, det spelar ingen roll, jag älskar dig oavsett vad. Det är så svårt att förklara vilken kontakt och vilket band man har tvillingar emellan. Jag kan titta på henne och veta vad hon tänker på, jag kan känna om något har hänt, trots att hon är enda i Växjö. Älskar när vi får våra tvillingmoments, när vi säger exakt samma sak precis samtidigt, när vi avslutar varandras meningar, när vi börjar sjunga på exakt samma låt trots att ingen av oss hört låten på flera år. Det finns ingen som kan göra mig så arg, åh ibland har jag lust att göra kaos med henne ;) Men vilken lycka hon tillför i mitt liv, ni förstår säkert att om något händer henne, har jag inget liv mer. Det är helt underbart, vi säger när hon var med i finnkampen och i tidningar osv. Vem lyser av stolthet? Så fort någon nämner fridas namn eller frågar något om henne lyser hela jag upp. Är så stolt över henne, dina prestationer och dina framgångar. För fan vad du kämpar hårt varje dag, tränar skiten ur dig, pluggar, tvättar, diskar osv. Du är den finaste människan som finns. Jag kommer storgråta på ditt bröllop, jag kommer bli världens bästa moster till dina barn.  Det är också sjukt bra och skönt att vi inte är enäggstvillingar. Vi är knappt syskon lika, vi är 2 personer fast vi är 1. Det är du & jag. Fan jag älskar dig, ni vet när man älskar någon så mycket att man inte kan sätta rätta orden på det? SÅ är det. Jag vill höja dig till skyarna, skrika till hela världen att du är min syster. Att du är så vacker och underbar, din knäppa personlighet. Du är helt galen och knäpp. Du är du, den finaste på denna jord. Du är lycka.

Ni är lycka, jag älskar er mina styrkor!

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0