lina funderar

Sitter och stör mig otroligt mycket på människor som alltid försöker få andra människor att känna sig sämre. Är man sämre bara för man inte har pengar att handla på NK? Det handlar om insidan, skit i pengar och kläder. Vad fan är det då? Du är inte bättre som människa bara för du ser ut på ett sätt. Att du kan komma så otroligt långt pga ditt yttre. Stör mig på att världen är sån idag.. allt handlar om utseendet. Om du har två personer att välja mellan, så tar ju dom flesta den som ser bäst ut. Men varför då egentligen, varför är det så? Den "snyggare" av dem två kanske är en skit på insidan. Det kan ju självklart vara tvärtom. Men det är många som inte får chansen att visa hur begåvade dem är pga ytlighet. Trött på det ytliga skit snacket. Snacka skit för att sedan fjäska när man pratar? Vill få ut så mycket men är rädd att jag säger för mycket då. Vet också att det är riktigt onödig energi att slösa på såna människor. Men den stilen håller inte länge, det är jag säker på. I längden vinner hjärtat. Kom och tänka på såna typiska high school filmer nu. Ni vet den där coola-snygga-rika tjejen på skolan som får ALLT hon vill ha och trackar ner på den där tönten i glasögon som gömmer sig bakom sin bok i korridoren. Men plötsligt gör tönten en makeover och blir skit snygg, DÅ börjar folk prata med henne och DÅ accepterar folk henne. För att hon ser bra ut? Hoppas ni förstår vad jag vill säga :) Att utsidan är inte allt. Vad är det egentligen folk strävar åt? Går livet ut på att se snygg ut? Eller att älska dig själv som du är, att ha folk i din omgivning som gör precis detta? Att vara den du är, uppnå dina mål och förverkliga dina drömmar och skita fullständigt i vad andra tycker. Det sist nämnda tänker iaf jag leva för. TACK!

"Skönhet kommer inifrån"




Kommentarer
Postat av: mariana DG

bra skrivet (:

2010-08-09 @ 16:13:37
URL: http://marianadg.com
Postat av: Lina

Tack :) behövde få ur mig detta

2010-08-09 @ 16:29:56
URL: http://liinasofias.blogg.se/
Postat av: Alme

Bra skrivet lina där satte du orden på rätt plats ! :)

2010-08-10 @ 01:26:15
URL: http://onedvije.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0