svar på tal

Fick en fråga om varför jag pluggar matte när det är sommarlov?

Såhär är det.. jag har alltid haft svårt för matte. Jag är inte trög, har BRA betyg i alla andra ämnen. Fick tex VG i Natur B. Det är bara att jag behöver lite längre tid på mig. Har haft riktigt dåliga matte lärare genom åren vilket har gjort att jag har inte lärt mig grunden. Så jag har inte det där "logiska" tänkandet och alla räknde begrepp klart för mig. Det störande är att jag ALLTID, på alla prov, är bara några få poäng ifrån godkänt. Och det är inte så lätt att försöka klara det helt på egen hand utan någon hjälp. Så nu ska jag gå sommarskola i matte mån-fre. 9-12. Visst inget jag står och hoppar upp och ner för men det ska endå bli okej. Jag vill ju lära mig mer och vill få mer hjälp. Jag KAN om jag bara får den där lilla extra pushen, någon som peppar mig liksom. Många som är i samma situation skäms, men varför ska jag göra det? Jag skäms inte för att jag är dålig i matte. Jag är ju inte ensam om att tycka matte är svårt. Man kan inte vara bra på allt. Istället för att tycka jag är kass så försöker jag istället. Men ska försöka ännu mer än jag gör. Finns alltid mer att ge. Bara att acceptera att jag har svårt för matte. Var super nöjd med betygen jag gick ut med i våras. Och dom ska bli bättre!!

Hoppas du fick svar på tal? :)



riktigt sååå trög är jag inte trots allt ;)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt att du iaf försöker! :) Matte är det värsta jag vet och tror många, riktigt många tkr det med :)

2010-08-15 @ 22:56:29
Postat av: Anonym

Härligt att du iaf försöker! :) Matte är det värsta jag vet och tror många, riktigt många tkr det med :)

2010-08-15 @ 22:56:56
Postat av: Hanna

Du klarar det babe, du är bra!:D

2010-08-16 @ 13:32:28
URL: http://kaapish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0