SM SILVER!!!!!!!!!!

Heeej på er :)

Vart har jag varit? Var ju hos tandläkaren tidigt igår morse, sen när jag och mamma kom hem därifrån vid 10 så hade Frida vaknat och ingen feber hade hon så jag,mamma och frida tittade på varandra och utbrast " vi åker!!!! "  så vi packade och stressade, stressade lite till för att sedan sätta våra rövar i bilen och köra mot J-SM (friidrott) I KARLSTAD. Väl där efter en seg bilresa med godis, fridas ADHD, obekväma ställningar osv. Det sista kan ju misstolkas ;) haha nej men helt omöjligt för mig att sova i en bil. Jahopp så befann vi oss plötsligt i Karlstad. Stugan vi hyrt var trevlig och vi tog det lungt ett tag. Sen var det dags för försöks heaten. Trots att hon haft hög feber dagen innan var hon överlägsen i sitt lopp men tog inte ut sig alltför mycket. Åkte till till stan efter det och åt på en mysig resturang. Köpte med oss lite tidningar och gottigott.
Vaknade tidigt idag, åt lunch på IKEA av alla ställen sen var det några timmars sjukligt jävla nervösa timmar på arenan innan finalen drog igång. Där satt jag, nervösare är svårt o hitta. Svettades som fän, mina händer skakade och pulsen var så hög så ja... Är jag töntig? Lite smått kanske men CAREFACE. Finalen drog igång och jag vågade inte titta. Hörde speakern " frida åhsberg startar piggt på ytterbanan, frida åhsberg går bra på bana 6, ser mycket bra ut bla bla bla "
Men Sverige 1:an Åsa någonting kom upp bredvid frida när det inte var långt kvar till mål och drog det längsta strået. Men vet ni? Aldrig någonsin hade jag kunnat föreställa mig att MIN syster skulle vinna SM-silver. Glada och helt jävla hyperaktiva kramade jag och mamma om våran sprinter. Vi åkte hemåt en stund efter det, stannade på en skogsväg och kissade som en annan bonde. Frida mobil ringde och jag fattade direkt. Tårarna sprutade ur mina ögon och jag hoppade enda upp till molnen. Kanske borde satsa på stavhopp?;) Iaf så.. Frida ska bära den blågula landslagsdräkten på Finnkampen i Helsingfors om några helger. Fattar ni hur stort det är? Så kära bloggläsare.. bänka er framför SVT den dagen och heja på min syster är ni snälla. Och ni förstår inte hur stolt jag är!!

Nu ska jag duscha och pussa på min elit syster. Lite senare kommer lite halv tråkiga bilder ifrån helger :)
Kram!




den här ska hon bära upp, ÅÅÅÅHSBEEEEEEEEEEEEERG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0