fly away


snart jullov, men jag längtar bort endå!

Längtar efter att stiga upp på morgonen, gå ut och sätta sig på balkongen/terassen och man bara längtar efter att slänga sig i poolen. Ligger och steker en hel dag tills sen eftermiddag. Spelar fotboll på gräset, gör bomben i poolen så mamma blir blöt ( hihi ).  Ligger på rummet och käkar chips, jämför med frida hur brun man blivit under dagen. Duschar. Drar på sig en sommarklänning. Tar en taxi utanför hotellet och åker in till stan. Dissar alla äckliga killar som försöker sälja vid marknaden. Får en och annan blick på sitt hår som ofta blivit ovanligt ljust av solen. Äter god mat på en mysig resturang. Dagen efter stiger man upp tidigt för att bege sig ut på äventyr och se platsen vi besöker. Min familj är inga direkt som ligger vid poolen och bara slappar. Visst skönt det också. Men då kan man lika gärna gå till solariet hemma tycker jag. Man åker inte utomlands bara för att bli brun? :)
Nä fan jag längtar bort, visst snö och sånt är väl mysigt. Men jag trivs bättre i varmt klimat. Känner sig friare på något sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0